Sałatka z kaszą jaglaną

Proste i pożywne danie. Spokojnie może posłużyć za II danie obiadowe, idealna do zapakowania do pracy. Kasza jaglana ma leczniczy wpływ na stawy, a także dba o Twoją skórę, włosy i paznokcie.

Jedz ją przy odchudzaniu, ma dobry wpływ na przemianę materii. Co bardzo ważne: jest zasadotwórcza, więc nie zakwasza organizmu.
Do tego jest wyborna w smaku. Świetnie komponuje się  z jajkiem, cebulą, pomidorem, papryką.  Można ją przyrządzać w wielorakich kompozycjach warzywnych i nie tylko -zapiekana z jabłkiem też jest super.  Poniżej przepis na sałatkę. Daj znać czy smakuje!

Składniki,
Dla 1 osoby, czas przygotowania: 10 min. +15 min. gotowanie kaszy:

  • pół szklanki nieugotowanej kaszy jaglanej,
  • 10 sztuk suszonych pomidorów,
  • świeży szpinak,
  • 1 duża cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 bulwa topinambura lub 1 kalarepa,
  • 1 łyżka oliwy,
  • natka pietruszki,
  • sól, pieprz,
  • opcjonalnie: gorgonzola i oliwa z oliwek do polania sałatki.

Przygotowanie:

  1. Ugotuj kaszę zgodnie z przepisem na opakowaniu, zanim zaczniesz gotować przepłucz pod gorącą wodą,
  2. Pokrój w kostkę cebulę i czosnek i podsmaż na wysmarowanej olejem patelni,
  3. Pokrój w kostkę suszone pomidory i topinambura lub kalarepkę,
  4. Poszatkuj natkę pietruszki,
  5. Wszystkie składniki połącz ze sobą,
  6. Do miski włóż liście szpinaku, dodaj wymieszaną z pozostałymi składnikami kaszę, popierz i posól przed podaniem i opcjonalnie polej oliwą z oliwek,
  7. Dobrze smakuje również z gorgonzolą.

 

 

  • Luka Li

    Świetna sałatka! Aktualnie prowadzę na Mikserze akcję „Zainspiruj się kaszą!” – jeśli masz ochotę się przyłączyć, to zapraszam! 🙂 http://szalonapatelnia.blogspot.com/

    • HealthyPlate

      dziękuję za zaproszenie, na pewno zerknę 🙂