healthyplate-sałatka_z_pora01

Por nie tylko do rosołu – Sałatka z pora

Poniżej przedstawiam pora w sałatce, można ją śmiało położyć na  kanapkę (smakuje wyśmienicie),  lub potraktować jako dodatek do dania głównego.  Por świetnie smakuje  uduszony z ryżem lub ziemniakami  i wołowiną, lub innym mięsem, w tym rybą, może z powodzeniem zastąpić cebulę (jest od niej lżejszy).

To kopalnia zdrowia. Sprawdza się doskonale podczas odchudzania. Wspomaga oczyszczanie organizmu, dzięki czemu jest używane przy zatruciach pokarmowych.

Składniki,
na jedną porcję, czas przygotowania: 10 min.:

  • 1 dużego pora,
  • ok. 12 czarnych oliwek bez pestek,
  • pieprz,
  • sos: 4 łyżki oliwy, sok z 1/2 cytryny, sól, pieprz.

Przygotowanie:

  1. Pora opłucz pod bieżącą wodą, odetnij korzenie oraz jedną trzecią zielonych liści.
  2. Następnie przepołów pora wzdłuż i jeszcze raz dokładnie opłucz. Każdą połówkę przekrój wzdłuż (można też w szerz na połowę, będzie łatwiej nabierać pora na widelec).
  3. Pora włóż do garnka z wrzącą osoloną wodą i gotuj pod przykryciem na małym ogniu 3-4 min., następnie dokładnie osącz na sitku i ułóż na podłużnym półmisku.
  4. Przygotuj sos: oliwę wymieszać z sokiem z cytryny, dopraw solą i pieprzem.
  5. Pory polej sosem i obficie posyp pieprzem.
  6. Sałatkę przybierz oliwkami i schłodź w lodówce.