Placki z cukinii

One są po prostu wyśmienite! Z pewnością na stałe wpiszą się również w Twoje menu! Nie można się im oprzeć.
Przepis pochodzi z Turcji i nazywa się mücver.

Najlepiej smakują na ciepło. My zjedliśmy je bez sosu, ale rekomendowane jest podanie ich z sosem tzatziki. Tradycyjnie stanowią część meze (przystawki), ale moim zdaniem z powodzeniem mogą stanowić danie główne.

placki_z_cukini_healthy_plate

Składniki,
na około 15 placków, czas przygotowania: 30-40 min.:

  • 500 g.cukinii,
  • 150 g. sera feta,
  • 1 cebula,
  • pół szklanki posiekanego koperku i pół szklanki posiekanej natki pietruszki,
  • 3 jajka,
  • 1 szklanka mąki,
  • sól, pieprz, olej do smażenia.

Przygotowanie:

  1. Obraną cukinię zetrzyj na grubych oczkach, umieść  na durszlaku, lekko posyp solą, wymieszaj i odstaw na 30 min., aby pozbyć się płynu,
  2. W międzyczasie do miski włóż pokruszony ser, pokrojoną drobno cebulę, posiekany koperek i natkę pietruszki,  w osobnej misce roztrzep lekko jajka,
  3. Cukinię owiń w ręcznik papierowy, by pozbyć się nadmiaru płynu,
  4. Dodaj cukinię, jajka i mąkę do miski z serem, dopraw szczyptą soli i świeżo zmielonym pieprzem, wymieszaj. Konsystencja ciasta powinna pozwolić na formowanie kulek. Jeśli ciasto jest zbyt rzadkie dodaj więcej mąki,
  5. Rozgrzej na patelni, na średnim ogniu olej. Wlej go na wysokość około 5-6 mm,
  6. Gdy olej będzie gorący formuj kulki z ciasta i kładź na patelnię pomagając sobie łyżką. Zachowaj odstęp między plackami,
  7. Smaż około 2 – 3 min. z każdej strony,
  8. Placki przełóż na ręcznik papierowy, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.

Spróbuj nie zjeść od razu wszystkich :-). Smacznego!

  • Ola Wilczek

    Podoba mi się dodatek fety – chętnie wypróbuję 🙂

    • obowiazkowo! 🙂

    • HealthyPlate

      wypróbuj koniecznie. Są naprawdę genialne!

  • Monika Kozłowska

    Pychotka! Uwielbiam takie placki 🙂

    • koniecznie wyprobuj przepis! 🙂

    • HealthyPlate

      ciesze się, że trafiłam w Twój gust 🙂

  • Pingback: Placki dyniowe | HealthyPlate.pl()