Koktajl wiosenny ze szpinakiem

Prosty w przygotowaniu, zaskakujący orzeźwiającym i znakomitym smakiem. Pyszny, napakowany witaminami, energetyzujący koktajl na bazie migdałów z dodatkiem sezonowych owoców i warzywa.
Dlaczego taki mix?
Mleko z migdałów, bo dodaje fajny aromat, ciekawą nutę smakową, jest pysznym zamiennikiem mleka krowiego dla osób z nietolerancją i do tego jest bardzo zdrowe – między innymi obniża poziom cholesterolu, zwalcza wodne rodniki i dobrze wpływa na układ sercowo naczyniowy.
Mleko migdałowe koniecznie musi być własnej roboty- bardzo proste i szybkie w wykonaniu. Polecam zblendować migdały z dodatkiem wody o wysokiej mineralizacji, ten zabieg spotęguje wrażenie orzeźwienia.

Jabłka i gruszki, bo są owocami sezonowymi bogatymi w witaminy i składniki mineralne, a szpinak, ponieważ szukałam warzywa już dostępnego o tej porze roku, które doda wiosennego koloru i wzbogaci miksturę o źródło żelaza- z którego niedoborem borykają się miliardy ludzi.
Zatem jest bardzo wiosennie, zdrowo, a do tego pysznie i prosto.

Składniki,
Na 2-3 szklanki koktajlu, czas przygotowania: 20 min:

  • szklanka migdałów blanszowanych,
  • 2 szklanki wody mineralnej,
  • 1 szklanka ciepłej wody,
  • 1 szklanka wody Muszynianka lub innej wysoko-mineralizowanej,
  • 1 gruszka,
  • 3 jabłka ulubione,
  • sok z połowy limonki,
  • garść świeżego szpinaku.

 

Przygotowanie:

  1. Migdały zalej na 10 minut ciepłą wodą,
  2. Dolej 2 szklanki wody mineralnej i zblenduj,
  3. Za pomocą sitka oddziel pozostałości migdałowe od mleka,
  4. Do miski wlej1 szklankę Muszynianki, 2 szklanki mleka migdałowego, obrane ze skórki pokrojone jabłko, gruszkę, umyty szpinak, sok z limonki, wszystko razem zblenduj i gotowe. Jeśli konsystencja jest zbyt gęsta dolej mleka.