healthyplate-koktajl_pomarańczowo-bananowy

Koktajl pomarańczowy

To przy okazji co nieco o bananach. UWIELBIAM je. Zwłaszcza w dniach treningów, lub zwiększonej podatności na stres.  Dają szybki zastrzyk energii i są lekkostrawne. Jeżeli najdzie was ochota na coś słodkiego, a np. wolałybyście i wolelibyście nie jeść ze względu na dietę odchudzającą sięgnijcie po banana.

W mojej opinii nie  tuczy. Owszem ma dosyć wysoki indeks glikemiczny, co skutkuje wyrzutem większej ilości insuliny, ale na pewno jest po 100 kroć lepszym wyborem niż baton czy ciastko, ze względu na bogactwo składników odżywczych, w porównaniu z zerową wartością odżywczą wysoko przetworzonych słodyczy.

Składniki,
dla 2óch osób, czas przygotowania: 10 -15 minut:

  • 2 pomarańcze,
  • banan,
  • łyżeczka startej skórki z pomarańczy,
  • korzeń imbiru (tak na długość  wskazującego palca),
  • 3 łyżki mleczka kokosowego,
  • aby był jeszcze bardziej syty, jeżeli np. pijecie go na śniadanie polecam dorzucić płatki owsiane.

Przygotowanie:

  1. Pomarańczę umyj i zetrzyj na średnich oczkach jej skórkę do miski, delikatnie, żeby nie uszkodzić owocu. Wystarczy łyżeczka skórki.
  2. Następnie obierz owoc i do miski wrzuć miąższ bez włókien.
  3. Dołóż pokrojonego w plastry banana,  a także starty na dużych oczkach imbir.
  4. Dodaj mleko i wszystkie składniki zblenduj.
  5. Do gotowego koktajlu można dodać płatki owsiane.