Kasza jęczmienna z owocami

Wspaniałe, proste, szybkie w przygotowaniu i mega pożywne śniadanie.
Początkowy plan zakładał użycie komosy ryżowej zwanej quinoą, lecz zwątpiłam po zobaczeniu jej ceny. Jako, że nie mam problemu z glutenem mogłam sobie pozwolić na zakup kaszy jęczmiennej, ale spokojnie można ją zastąpić nie tylko quinoą, ale także ryżem czy kaszą jaglaną.

Poniższy przepis możesz w zasadzie modyfikować w nieskończoność nie tylko zastępując główny składnik – kaszę jęczmienną inną, ale także owoce – innymi sezonowymi. Możesz wzbogacić smak dodając różne przyprawy takie jak cynamon czy kardamon, doskonale sprawdzi się także pieprz z solą.

Składniki:
dla 2óch osób, czas przygotowania: 5 min.+10 min. gotowanie kaszy:

  • pół szklanki surowej kaszy jęczmiennej,
  • puszka mleczka kokosowego, lub świeżego kokosa,
  • 180 ml. gęstego jogurtu,
  • pół banana, granatu, 2 plasterki świeżego ananasa, garść ciemnych winogron.

healthy_plate_kasza_jeczmienna_z_owocami_H

Przygotowanie:

  1. Kaszę ugotuj zgodnie z przepisem na opakowaniu proporcjonalnie używając mniej wody na rzecz mleczka kokosowego,
  2. Opcja ze świeżym kokosem: obierz owoc (sposobów na rozłupanie kokosa jest wiele. Na yt znajdziesz garść instruktarzy, oto jeden ze sposobów: jak rozłupać kokosa), pokrój na kawałki miąższ (wystarczy użyć połowy owocu). Zagotuj kaszę zgodnie z przepisem na opakowaniu razem z pokrojonym kokosem,
  3. Pokrój na plastry banana, ananasa, winogrono przekrój wzdłuż owocu na pół, wydrąż nasiona z połowy granatu,
  4. Odcedź i przestudź chwilę ugotowaną kaszę,
  5. Do miski nakładaj kolejno jogurt – kaszę- owoce -jogurt -kaszę -owoce.

Smacznego!

  • gin

    Mniam, smakowicie to wygląda 🙂

    • HealthyPlate

      nie tylko wygląda 🙂

  • gina21

    świetny przepis ,na pewno orzeźwiający a przy tym pożywny

    • HealthyPlate

      pożywny, energetyczny i szybki w przygotowaniu. Dobry przykład na to, że zdrowo nie oznacza skomplikowanie, drogo i niesmacznie.