healthyplate-placki_jaglane

Placuszki z kaszy jaglanej

Kaszę jaglaną możesz jadać na różne sposoby, do obiadu zamiast ziemniaków, ryżu czy makaronu, albo w postaci słodkiego deseru z mlekiem. Poniżej przepis na placuszki jaglane na słodko. Dobrze smakują zarówno na ciepło jak i na zimno.

Składniki,
na około 10 sztuk małych placków, czas przygotowania ze smażeniem: około 20-30 min:

  • 6 łyżek  ugotowanej kaszy jaglanej,
  • 2 łyżki mąki z kasztanów (lub pszennej),
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej (lub pszennej),
  • 1 jajko,
  • 150 ml wody niegazowanej,
  • olej rzepakowy,
  • przyprawy: sól, pieprz, kardamon, cynamon, imbir, garam masali (opcjonalnie),
  • łyżeczka tahini (opcjonalnie),
  • do podania: twarożek, biały ser, powidła, owoce.

placuszki jaglane - składniki

Przygotowanie:

  1. Wymieszaj składniki na dosyć gęstą masę i smaż placki.
  2. Dobrze smakują podane na słodko. My zjedliśmy z twarożkiem naturalnym i domowej roboty powidłami śliwkowymi z czekoladą i wanilią.

 

  • Magda P.

    Kasza jaglana to moim zdaniem najzdrowsza kasza na świecie! Koniecznie muszę spróbować tego przepisu! Dzięki! 🙂

  • Magda P.

    Powiedz tylko czy tej kaszy nie należy najpierw ugotować??? Czy niegotowaną smażymy na patelni??

    • Oj tak jest baardzo zdrowa i pyszna! :-). Najpierw trzeba ugotować. Ugotowaną dopiero smażymy.