Pieczona cukinia z bakłażanem

Fajna, prosta, szybka i bardzo smaczna przekąska na imprezę/przyjęcie lub kolację czy też jako dodatek do dania głównego.

Bakłażan stanowi dobre połączenie stanowi z czosnkiem, oliwkami i pomidorem.
Ważne, aby jeść dojrzałego bakłażana (miąższ powinien lekko uginać się pod palcem).
Bakłażany 15 minut przed smażeniem czy grillowaniem należy posolić, lub skropić delikatnie cytryną, lub namoczyć w mleku. Po czym osuszyć papierowym ręcznikiem. Dzięki temu nie będą zbytnio nasiąkały oliwą i stracą ewentualną intensywną goryczkę.
Cukinię natomiast należy jeść zanim zbytnio dojrzeje, bo wtedy zawarty w niej błonnik jest lekkostrawny.  Cukinia jest dobrym dodatkiem między innymi do ryb i cielęciny.

Składniki,
dla 2 osób, czas pieczenia około 20 min.:

  • 1 dojrzały bakłażan,
  • 1 jędrna cukinia,
  • 1 cebula,
  • 3 ząbki czosnku,
  • olej, sól,
  • pieprz,
  • cynamon,
  • płaska łyżeczka octu winnego.
  • opcjonalnie –garść orzeszków pinii, pomidorki koktajlowe.

Przygotowanie:

  1. Cukinię i bakłażana dokładnie umyj. Bakłażana pokrój w plasterki, cukinię w  dłuższe słupki lub ćwiartki, wydrąż miąższ.
  2. Bakłażana posól i odstaw na 15 minut.
  3. Następnie opłucz i wytrzyj papierowym ręcznikiem.
  4. Posmaruj lekko blachę/patelnię (jeśli smażysz) olejem, oprósz warzywa przyprawami i włóż do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na około 8 minut.
  5. W międzyczasie pokrój w piórka cebulę, przepuść przez praskę czosnek i po 8 minutach dodaj do warzyw. Jeśli używasz orzeszków piniowych upraż je na złoto na suchej patelni.
  6. Jeśli warzywa wydają Ci się za suche możesz lekko skropić olejem. Po około 10 minutach powinny być już gotowe. Można je delikatnie skropić octem winnym i oprószyć uprażonymi orzeszkami pinii i ozdobić pomidorkami.