Łódeczki z awokado

Ukochany owoc Meksyku obecny na ichniejszym stole tak często jak u nas ziemniaki, a może nawet częściej? Owszem jest tłuste, ale zawiera tylko zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe, a także witaminy z grupy B, witaminę E a także żelazo, wapń i potas.

Awokado szybciej dojrzeje jak zawiniesz je w papier, albo położysz w sąsiedztwie jabłek lub bananów (podobno, nie sprawdzałam).

Jak kupić dobre awokado? Skóra owocu powinna być lśniąca (nie chropowata) i powinna poddać się naciskowi kciuka bez problemu, ale tylko lekko. Zbyt mocno dojrzałe awokado może okazać się zepsute w środku, także wybieraj tylko te lekko uginające się pod palcem. Już lepiej wybrać twarde, aby dojrzało w domu niż przejrzałe.
Jeśli używasz tylko połowy owocu w drugiej połowie pozostaw pestkę i włóż do lodówki, wtedy awokado nie sczernieje. Tę samą metodę możesz zastosować jeśli przygotowałeś np. sos z awokado parę godzin przed przybyciem gości –po prostu włóż w potrawę pestkę i wyjmij przed podaniem.

Poniżej przepis na przystawkę. Awokado świetnie pasuje do sałatek, sosów, krewetek,  jako składnik do musów czy sufletów. Eksperymentuj i podziel się swoją opinią.

Składniki,
Dla 2-3 osób, czas przygotowania: 10 min.:

  • 1 dojrzałe awokado,
  • sok z limonki,
  • pieprz,
  • szynka parmeńska lub prosciutto,
  • wykałaczki.

Przygotowanie:

  1. Obierz awokado, pokrój w grubsze plastry, jak na zdjęciu,
  2. Skrop sokiem z limonki, popieprz,
  3. Owiń plasterkiem szynki,
  4. Wbij wykałaczkę i od razu podawaj,
  5. Daj znać czy smakowało.