healthyplate-barszcz_czerwony

Barszcz czerwony

W życiu nie jadłam lepszego barszczu. Przepis podała mi koleżanka, jej podała mama, a mamie koleżanka, a koleżance…-i tu łańcuszek się urywa, a szkoda, bo autorka powinna zostać nagrodzona 🙂
Barszcz jest pyszny.  Nie jest pracochłonny, ale czasochłonny -należy go przyrządzić na 4 dni przed imprezą. Spróbowałam go po 3 dniach i pomyślałam, że nic z tego nie będzie, ale po 4 dniu umarłam z zachwytu. Jeden dzień robi diametralną różnicę. Dopiero wtedy wydobywa się 100 % smaku.

Składniki,
na około 4 litrowy garnek, czas przygotowania: 4 dni po 5 minut gotowania barszczu:

  • 2 kilogramy buraków,
  • 5 ząbków czosnku,
  • 8 suszonych grzybów,
  • przyprawy: pieprz świeżo mielony, 3 liście laurowe, 6 ziarenek ziela angielskiego,
  • sok z połowy cytryny.

Przygotowanie:

  1. Barszcz przyrządź na 4 dni przed spożyciem.
  2. Buraki najlepiej kup w sklepie ze zdrową żywnością (taki przepis podała mi koleżanka, przyznaję, że ja użyłam kupionych w warzywniaku, nieekologicznych), wyszoruj, obierz i pokrój w cienkie plastry.
  3. Włóż do garnka, dodać pieprz, ziele angielskie, liść laurowy, suszone grzybki, sok z cytryny, zalej wodą, zagotuj i gotuj na wolnym ogniu 5 min.
  4. Przestudź, odstaw w chłodne miejsce, na drugi dzień zagotuj i odstaw w chłodne miejsce i tak przez 4 dni.
  5. Później buraki wyrzuć, barszcz dopraw pieprzem.