Sola w sezamie i nerkowcach

Na dworze zgodnie z ludowym przysłowiem „kwiecień plecień”, więc dziś na obiad aromatycznie i rozgrzewająco. Ale i kolorowo, wiosennie i zwiewnie.

To naprawdę fajny pomysł na lekki obiad. Bez dodatku ziemniaków czy chleba, a sycąco dzięki jakże zdrowemu i modnemu w tym sezonie jarmużowi. Rybę możesz zamiast smażenia przyrządzić na parze.

Składniki,
dla 2óch osób, czas przygotowania: 15 minut:

  • 500 g filetów soli bez skóry,
  • mały korzeń świeżego imbiru na długość palca wskazującego,
  • garść orzechów nerkowców,
  • około 3 łyżki białego sezamu,
  • 1 mała cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • opakowanie jarmużu,
  • 1 łyżka sosu sojowego i soku z cytryny, pieprz,
  • olej do smażenia.

sola_w_sezamie_heathy_plate_V

Przygotowanie:

  1. Imbir obierz, pokrój w drobne słupki, cebulę i czosnek pokrój w kosteczkę,
  2. Rozgnieć nerkowce,
  3. Rybę pokrój na około 4 cm. kawałki,
  4. Upraż sezam z orzechami na rozgrzanej patelni (około 2-3 minuty) cały czas mieszając, uważając, aby go nie przypalić, odłóż na później,
  5. Na naoliwionej i rozgrzanej patelni podsmaż cebulę i imbir, po chwili dodaj czosnek i jarmuż,
  6. Na koniec dodaj rybę, sos sojowy, uprażony sezam i orzechy, smaż około 10 minut, w razie potrzeby dodaj olej,
  7. Przed podaniem popieprz rybę oraz skrop sokiem z cytryny.
  • gina21

    wspaniały obiadek i na pewno pyszny uwielbiam ryby dziękuje za pomysł

    • HealthyPlate

      cała przyjemność po mojej stronie 🙂