healthyplate-dorada02

Idziemy na ryby – Dorada pieczona

Ryby to temat ważny dla każdej i każdego dbającej i dbającego o swoje zdrowie i szczupłą sylwetkę. To jedno z najbardziej wartościowych mięs na świecie!

Składniki,
na 2 porcje, czas pieczenia ryb około 15 min.:

  • 2 świeże ryby wypatroszone, oczyszczone i oskrobane z łusek (np. pstrąg, okoń, dorsz, dorada –na zdjęciu poniżej dumnie prezentuje się Dorada),
  • 2 większe ziemniaki,
  • 1 cytryna,
  • 2 gałązki świeżego rozmarynu,
  • 4 ząbki czosnku,
  • sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz,
  • oliwa z oliwek extra vergine.

Przygotowanie:

  1. Ziemniaki obierz i pokrój w kostkę, opłucz, gotuj w osolonej wodzie, aż będą prawie miękkie (będą się jeszcze dopiekały w piekarniku).
  2. Rybę opłucz i osusz papierowym ręcznikiem, przekrój wzdłuż na pół, ale nie do końca (patrz zdjęcie poniżej). Oprósz solą i pieprzem, wysmaruj 2 łyżkami oliwy extra vergine, wypchaj rozmarynem, czosnkiem, cytryną (wcześniej pokroić ją na plasterki).
  3. Ziemniaki odcedź.
  4. Obłóż rybę ziemniakami i wstaw do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Piecz bez przykrycia przez 15 minut.