healthyplate-napój_imbirowy

Napój imbirowy

Zima za pasem także nie żałuj sobie imbiru. Silnie rozgrzewa, łagodzi przeziębienie i grypę. Jeśli dodasz go do potraw (mięso, ryby, owoce morza) zwiększysz ich przyswajalność.
Do napoju dodałam również cynamon, także totalne szaleństwo, ponieważ również ma właściwości rozgrzewające i pomaga w walce z przeziębieniem. Cynamon obniża także poziom złego cholesterolu, jest też dobrym źródłem błonnika, żelaza i wapnia.

Składniki,
porcja na szklankę, czas przygotowania 5 minut:

  • korzeń imbiru (użyłam połowę z tego co na zdjęciu),
  • 1 laska cynamonu,
  • połowa pomarańczy,
  • pół limonki ,
  • 2 plasterki cytryny,
  • łyżeczka miodu,
  • ciepła woda.

napój imbirowy - składniki

Przygotowanie:

  1. Do wody dodaj łyżeczkę miodu, wymieszaj, następnie całą (lub przekrojoną na pół) laskę cynamonu.
  2. Obierz korzeń imbiru, pokrój na dwa, trzy kawałki i włóż do szklanki.
  3. Połowę pomarańczy pokrój jeszcze raz na pół i z jednej ćwiartki wyciśnij sok do szklanki, a drugą ćwiartkę pokrój na dwie części i wrzuć do szklanki.
  4. Z połowy limonki odłóż plasterek do dekoracji, a z pozostałej części wyciśnij sok.
  5. Na koniec dodaj 2 plasterki cytryny. Wspaniałe!
  • Magda P.

    uwielbiam napój imbirowy! Spróbuję Twoich proporcji! 🙂