Ciasteczka owsiano-jaglane

Kolejna słodka przekąska dla małych i dużych. Ciasteczka są bardzo zdrowe, bez dodatku mąki pszennej i cukru (opcjonalnie można dodać  do 2 łyżek miodu). Chrupią między zębami dzięki orzechom i migdałom, a kasza jaglana i banan nadają słodki, delikatny smak.

Składniki,
na około 30 sz. małych ciasteczek, czas przygotowania i pieczenia: 30-40 min:

  1. 5 dużych łyżek ugotowanej kaszy jaglanej (co stanowi nie więcej niż pół szklanki surowej),
  2. pół szklanki mąki pełnoziarnistej.
  3. 2 dojrzałe banany.
  4. pół szklanki płatków owsianych,
  5. miód w zależności od preferencji do 2 łyżek pamiętając, że dojrzałe banany są słodkie,
  6. 1 jajko,
  7. 100 ml mleka (u mnie pełne, krowie) + pół szklanki do ugotowania kaszy,
  8. łyżeczka proszku do pieczenia,
  9. płaska łyżeczka cynamonu,
  10. około 30 sztuk orzechów laskowych,
  11. 30 gramów migdałów w kawałkach.

Przygotowanie,

  1. Kaszę jaglaną najpierw na sitku przelej zimną wodą z kranu. Następnie włóż do garnka i zalej połową szklanki wody + połowa szklanki mleka, leciutko posól.  To jest mój ulubiony sposób gotowania kaszy. Moim zdaniem gotowana w mleku jest bardziej delikatna, sam sprawdź.
    Gotuj do wyparowania płynów (do 15 minut),
  2. W międzyczasie do miski wrzuć pozostałe składniki i mieszamy,
  3. Orzechy rozdrobnij za pomocą szerszej strony noża. Nie muszą być rozdrobnione na bardzo drobne kawałki,
  4. Czekaj, aż kasza przestygnie, aby się nie poparzyć i dołóż ją do miski, całość wymieszaj,
  5. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni,
  6. Przygotuj formę wykładając ją papierem do pieczenia,
  7. Nabierz małą łyżeczką ciasto i wyłóż na formę. Uformuj okrągłe ciasteczka.  Nie radzę robić tego ręką, bo masa jest bardzo kleista.
  8. Włóż do piekarnika i piecz 15 do 20 minut, co jakiś czas sprawdzając.
  • Lidka

    Bardzo smaczne te ciasteczka. Robiłam.